Fortsättning på min livs förändring.

Ja, som jag berättade tidigare så fick jag en stroke i juni 2022, jag låg inne på sjukhus i tre dagar för obervation, samt  att jag inte fick köra bil på tre månader:
Min funktions nedsättning efteråt blev att jag var svag i höger sida och hjärntrött, (hjärntröttheten finns fortfarande kvar idag).
De hittade ingen orsak till att jag fått den, efter många undersökningar.
Som ultraljud på hjärtat så såg det att jag har ett med fött hjärtfel som jag fick information om i juli av min läkare på Stroke avdelningen. Det innebär att jag har ett hål mellan hjärtats förmak. (Se bilden och information finns i länken).
 
Alla bilderForamen ovale (hjärta) – Wikipedia
 
Så det blev en remiss till en hjärtmottagning och fler prover innan jag blev godkänd för att göra en förslutning av hålet.
Under tiden håller jag  på med att bygga upp min kropp och söker nytt arbete.
Jag får ett arbet och börjar heltid i september som konsult på ett bemanings företag.
 
Det tar mycket på mig jag känner av hjärntröttheten, men jag lär mig vila och aktivitet som betyder att mina helger blir viloperioder och vardagar blir aktiva.
Den 10 januari så åker jag in och gör min hjärt operation och det är en suerralistisk upplevelse. Jag är vaken men får lungnade preparat och är vaken under hela operationen. Jag ser hur hjärtat slår men ändå är det en grej som är där inne, När det är klart så blir det vila ett par timmar innan hemgång.
 Jag kommer berätta mer nästa gång
 
Millis
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0