Den 5/6-22 dagen då mitt liv ändrades, för alltid

Jag vaknade vid halv nio och gick upp för att göra frukost.
Jag började på toaletten och sedan gick jag för att mata våra katter.
De tre små (1 år gamla) äter enskilt,  så jag matade dem först, när jag stängde dörren om dem så, snurrade världen och jag såg dubbelt och höger sida fungerade inte (den bar mig inte känns som gummi) jag försöker ropa på min man, men jag får inte fram tillräckligt hög röst och jag försöker igen. Ingenting händer jag hasar mig fram till de två katterna som är kvar inne och mata. Ger dem mat, men hänger i katternas stolpe för att klara av det, sen försöker jag ta mig till min man, ser att den sista katten sitter i fönstret och vill in, så igen tar jag hjälp av möblerna för att komma fram till altan dörren,när jag öppna den känner jag att någonting är riktigt illa med mig. Stänger och tar mig in till min man och säger att något är fel  och han tar mig i din famn och  jag säger till honom " nu dör jag" han lägger mig på sängen och han ringer 112. Att jag säger att nu dör jag har han berättat efter åt.
Efter det känner jag att min högra sida inte följer med i min försöka att röra mig och så börjar frågorna och jag svarar vad jag kan. Han pratar med sos och svarar på deras frågor och de skickar en ambulans och sen ringer han min mamma som kommer, de bor tvärs över gatan. 
Min man klär på sig och stänger in katterna och släpper in ambulans personsonalen. De undersöker mig och bedömer att jag behöver åka in för vidare undersökning.
På sjukhuset kontatera de att jag har fått en stroke och ca 9 månader senare skriver jag på en tillsvidare anställnings avtal. 
 
Jag har klarat mig bra. Ja, jag har inga fysiska problem men lider av hjärntrötthet och nu måste jag lära mig att leva med det.
 
Tack för att du läser vi ses snart 
Millis
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0