En mulen dag

Hej,
Visst kan även mulna dagar vara bra. Vilket det är i min värld.
Det finns så mycket jag är glad för:
 
Min familj som mår bra, vilket är skönt när det lugnt och vi kan ha diskussioner om vem som plockar ur diskmaskinen eller vem som ska laga mat :)
Det har inte alltid varit så det har varit ett par år med kaos i vårt liv, det har gjort mig tacksam för det lilla. Ibland faller man in i tristessen och vardagen, men då tänker jag på vad jag har att vara tacksam för:
Att jag har ett arbete som gör att jag kan vara flexibel inom vissa ramar och idag känner jag att jag har gjort ett super bra jobb och är nöjd med min prestation, vilket jag också håller på att lära mig efter att har varit utmattad och inte ska tillbaka dit, jag behöver inte vara en duktig flicka bara göra mitt bästa.
 
Sedan är våren i antågande och jag kan börja planera inför sommaren och satt fröna som ska få flytta ut i växthuset när det är dags. Sedna tror jag att om det går bra med det som jag redan sått så kommer jag behöva ge bort en del och jag vet att jag har lovat en kollega att hon ska få.
 
Träning har fyra gånger i veckan, två dagar med styrketräning och två dagar med konditionsträning och sedan en promenad på lunchen, men det gör jag för att rensa huvudet och sedan få en brake mitt på dagen.
 
Nu ska jag börja med att laga middag och sedan hinna med en promenad, för jag har börjat med att träna sakteliga för att inte bli sjuk/utmattade igen, Så idag är det kondition och så det blir en rask promenad på en halvtimme.
 
Tack för att ni läser vi hörs när vi hörs.
Millis
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0